Drukuj

Wycieczka do Ostrołęki

Administrator Dodano: 31 maj 2022.

Dnia 31 maja 2022 uczniowie klas 6, 7 i 8 wybrali się na wycieczkę do Ostrołęki. Celem wyjazdu było zwiedzanie Muzeum Żołnierzy Wyklętych i  Więźniów Politycznych PRL.

W Ostrołęce powstało jako pierwsze w Polsce. Mieści się w budynkach po byłym areszcie śledczym przy ul. Traugutta. Budowla powstała w 1903 roku jako więzienie carskie, tak było też podczas okupacji niemieckiej i po 1944 roku.

Muzeum upamiętnia Żołnierzy Polski Niepodległej, przywraca ich pamięć, ale też uczy i edukuje. Jest także miejscem pamięci i zadumy nad tymi, którym przecież często nie dano nawet skromnego brzozowego krzyża na grobie. Pamięć o Żołnierzach Wyklętych – o ludziach, którzy po latach okupacji niemieckiej postanowili dalej walczyć o wolną Polskę z nowym okupantem sowieckim. Ziemia Ostrołęcka ma swoich bohaterów: Aleksander Bednarczyk „Adam”, Hieronim Rogiński „Róg”, Witold Borucki „Babinicz”, Józef   Kozłowski „Las”  i wielu innych. Opór antykomunistyczny na naszym terenie trwał do późnych lat 50.

 

Uczniowie wsłuchując się w ciekawe opowieści przewodnika obejrzeli wystawy stałe i czasowe, prezentacje multimedialne i kilka filmów. Uczniowie mieli też okazję potrenować strzelanie. W obiekcie działa bowiem wirtualna strzelnica, która przypomina symulator komputerowy. Rywalizować można na wielu poziomach trudności, a do wyboru jest aż kilkaset różnych scenariuszy treningowych. Strzela się z replik broni długiej i krótkiej o identycznych parametrach, np. wadze, co oryginały. To nie tylko zabawa, ale też i trening strzelecki – zliczane są nasze punkty i czas, w którym wykonaliśmy swoje zadanie. Można więc porównać swój wynik z kolegami!

W tym dniu uczniowie byli też z wizytą w szkołach średnich: LO nr1, ZSZ nr2, ZSZ nr3. Nasi uczniowie dowiedzieli się jak wygląda oferta każdej ze szkół, zwiedzili budynki, uczestniczyli w ciekawych zajęciach. W drodze powrotnej zjedli posiłek w McDonald’s.

Uczniowie wrócili bardzo zadowoleni z wycieczki. Taki wyjazd pozwolił na wzbogacenie wiedzy historycznej, dokonanie właściwego wyboru szkół dla uczniów klasy 8 i integrację zespołów klasowych.