• Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Łęgu Starościńskim.
  • Szkoła Podstawowa w Łęgu Starościńskim
    Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Łęgu Starościńskim.
  • SPOTKANIE Z AUTORKĄ JOANNĄ BRODOWSKĄ

7.00-8.00
12.40-14.40

Plac zabaw

Przy boisku sportowym znajduje się plac zabaw dla najmłodszych wyposażony w karuzele obrotową,... Czytaj więcej...

GALERIA ZDJĘĆ

GALERIA ZDJĘĆstrzalkaGaleria zdjęć SP Łęg Starościński.
Zapraszamy !

SPORT

SPORTSPORTOsiągnięcia uczniów w
zawodach sportowych.

PREZENTACJE

PREZENTACJE strzalkaPrezentacje.
SP Łęg Starościński

DOKUMENTY

DOKUMENTY DO POBRANIAstrzalkaDokumenty do pobrania.

PATRON SZKOŁY

audioHymn szkoły

PATRON SZKOŁY

JP2"Dzieci są przyszłością
która pozostaje zawsze otwarta"

Św. Jan Paweł II

Drukuj

KARKONOSZE I GÓRY STOŁOWE 2019

Administrator. Kategoria WYDARZENIA

Wspomnienia uczestników :)

Kinga: „Wycieczka – kierunek Karpacz.

Jedziemy my - uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Łęgu Starościńskim z koleżankami i kolegami z Dąbrówki i Nasiadk. wycieczka gory 2019 1

Pierwszy dzień wycieczki był dniem integracji. Jadąc wspólnie wiele godzin w autobusie mieliśmy na to baaardzo dużo czasu. Po zakwaterowaniu w „Żółtym Dworku” wybraliśmy się na spacer po Karpaczu. Tu również mogliśmy wymienić nasze pieniądze na korony czeskie potrzebne trzeciego dnia.

Wieczorem  w pensjonacie wpadliśmy na pomysł, aby zamówić pizzę. Ach, jak smakowała w takim towarzystwie. Tej nocy zasnęliśmy wcześnie, bo byliśmy naprawdę zmęczeni i nie mogliśmy  doczekać się kolejnego dnia.”

Ola: „Dzień drugi rozpoczęliśmy pobudką ok. godziny 7.30. Zjedliśmy pyszne śniadanko, a potem przed godziną 10.00 wyszliśmy z pensjonatu.

Pierwszym punktem naszego zwiedzania była świątynia Wang, która znajdowała się ok. 2,5 km od naszego dworku. Kiedy dotarliśmy na miejsce byliśmy bardzo zmęczeni, ale nie przeszkadzało to w wysłuchaniu nagrania oraz przewodnika w ewangelicko-augsburskiej świątyni. wycieczka gory 2019 2

Potem wyruszyliśmy na szklak górski po Karkonoskim PN. Już po przejściu kilkudziesięciu metrów pod górkę, większa część grupy była bardzo zmęczona, a przed nami było jeszcze kilka kilometrów…  Nikt się jednak nie poddał, nawet pomimo śnieżnej pogody. Niektórzy czuli nawet klimat świąt Bożego Narodzenia, w maju! Po paru  godzinach, kilku postojach i wysłuchanych historiach przewodnika dotarliśmy do schroniska „Samotnia”, gdzie zjedliśmy posiłek i zrobiliśmy zdjęcia przy pięknym jeziorze.

W drodze powrotnej chłopcy ślizgali się po śniegu z górki, a niektórzy wywracali się „nie specjalnie”.

Po przejściu ponad 20 km po górach byliśmy bardzo zmęczeni. Obiadokolacja dodała nam sił i odwagi do dalszej integracji. W pokojach zrobiło się głośno (nie była to muzyka z głośników).

To był udany dzień.”

Kinga: „Trzeciego dnia wybraliśmy się do zapierającego dech w piersiach Sanktuarium Matki Bożej w Krzeszowie.

Potem dotarliśmy do  Skalnego Miasta Adršpach w Czechach.  Ciekawostką jest to, że posłużyło ono filmowcom z Hollywood jako plan filmowy podczas ekranizacji jednej z powieści C.S. Lewisa pt. ,,Opowieści z Narnii”. Miasto to jest idealnym miejscem dla fanów  powieści, a także dla osób, które kochają zachwycające widoki – skały „ powrzucane” między drzewa. Każda skała w tym miejscu ma jakąś historię. Wśród skał ukryte jest też malownicze jeziorko.  Płynąc po nim łódką usłyszeliśmy od flisaka bardzo zabawne historie oraz zobaczyliśmy posążki z nimi związane. Jednym z posążków była „wystająca z wody ręka symbolizująca topiącego się, po katastrofie Titanica, Leonardo Di’ Caprio.” W Skalnym Mieście czuliśmy się jak w bajce.

Po południu, w pensjonacie, też było bardzo bajecznie i interesująco, lecz to co tam się działo pozostanie naszą małą tajemnicą ;).

Piotrek: „Czwartego dnia zerwaliśmy się ze swoich łóżek pełni entuzjazmu. A to z powodu planu dnia, jaki mieliśmy zrealizować - wejście na szczyt Śnieżki. Po zjedzonym śniadaniu, szybkim krokiem udaliśmy się w stronę wyciągu na Kopę. Niektórzy z nas jechali w taki sposób  pierwszy raz i troszeczkę się bali. Lekko zmoczeni, dotarliśmy do schroniska. Tu część grupy została, a nielicznym odważnym śmiałkom,  pomimo niezbyt sprzyjających warunków pogodowych, udało się pokonać krętą, zaśnieżoną ścieżkę wiodącą na szczyt Śnieżki. Piękne widoki przekraczały nasze najśmielsze oczekiwania.

Po zjeździe wyciągiem z Kopy udaliśmy się w miejsce, które zadziwiło nas wszystkich – miejsce anomalii grawitacyjnej. Na pewnym odcinku drogi butelka położona na jezdni toczyła się prosto pod lekkie wzniesienie, a nie jakby się wydawało – z górki.

Słońce powoli zachodziło, a tego wieczoru mieliśmy jeszcze dużo wolnego czasu. Spędziliśmy go w naszym „Żółtym Dworku”. Towarzyszyły nam świetna zabawa, robienie sobie nawzajem makijaży oraz przede wszystkim śmiech.

To był dzień niezapomnianych wrażeń.”

Gabrysia: „Ostatni dzień wycieczki do Karpacza rozpoczął się o godzinie 7.00.  Dużo osób jeszcze rano pakowało się, bo świetna wspólna zabawa  poprzedniego dnia pochłonęła nas tak bardzo, że wielu z nas  zapomniało to zrobić. Śniadanie zjedliśmy o godzinie 8.00 i do autokaru.  W czasie drogi śpiewaliśmy, rozmawialiśmy i śmialiśmy się.  Kiedy nasza podróż dobiegła końca bardzo ciężko było się rozstać z osobami, do których się przywiązaliśmy.”

DOKUMENTY

showstrzalkaOsiągnięcia uczniów w
zawodach sportowych.

BIBLIOTEKA

showstrzalkaBiblioteka Publiczna prz SP - wydarzenia.